onsdag 28. februar 2007

For de interesserte

Her er barnehagen jeg har praksis i. Den heter Chiquinha, noe jeg ikker er helt sikker på hva betyr... men det lærer jeg sikker snart.
Som dere ser ligger barenahgen i to murhus (ned utrolig dårlig inneklima), og uteplassen en en liten asfaltgård (den eneste uteleken de har er en badeball). På grunn av det utrolig fuktige inneklimaet er det vanskelig, selv for meg, å puste innimellom... stakkar barna som ligger der inne og sover. Det er til tider vanskelig å måtte godta disse forholdene, for jeg vil jo så gjerne gi både barna og de voksne her det beste, men det lar seg altså ikke gjøre. Sånn er det her, og det må jeg bare godta.

Men det utrolige er at tross disse (for meg) dårlige forholdene så er både barn og voksne i strålende humør... Ingenting varmer mer enn når jeg kommer på jobb, stikker hodet inn døra og blir møtt av en liten barneflokk som løper mt meg og roper "Bom dia!"... Eller når barna våkner, kryper opp i fanget mitt og gir meg et kyss på kinnet før de sovner igjen på skulderen min...

Her er noen av de fantastiske barna mine:

Ingen kommentarer: