onsdag 21. mars 2007

Skole!!!

De siste tre ukene har vi gått på skole her nede hver onsdag. Undervisningen foregår stort sett på portugisisk, noe som er en utfordring, men det går ganske greit siden læreren forklarer til oss på egelske etterpå (noen ganger i alle fall).
Vi har timer i bevegelse med barn, og for det meste jobber vi med praktiske øvelser, som kan videreutvikles og tilpasses slik at man kan gjøre dem sammen med barn og voksne i alle aldre.











Her jobber vi med å lage statuer, formasjoner og skulpturer.
Vi jobber også mye med bevegelse til musikk... (men det er så vanskelig å få med på bildet)...







Og her har læreren satt sammen 6 rockeringer til en ball som vi skal krype igjennom uten å rive dem ned. Den store blå var ikke så vanskelig, men fy søren hvor liten den røde var...
Har også prøvd denne aktiviteten sammen med barna i barnehagen... det var kjempemorsomt

1 kommentar:

Terje sa...

Du allstyrendes, hva en kan få til med et ganske lite antall plastringer! Neida, jeg skal ikke disse innsatsen din, Karen - flink jente, det. Men du må stresse omgangskretsen din til å skrive kommentarer på bloggen din, for det er ikke mange som har respondert, så vidt jeg kan se.

Ellers var du veldig søt med oransj parykk, syns jeg - og generelt syns jeg bloggen din er fin. Det er fin måte å kommunisere hjem på, men det blir vel sånn at det en skriver om seg selv mest er for spesielt interesserte. Jeg tror neppe at mine meritter på noen A4-ark på tavla i nærbutikken ville få folk til å strømme dit, if you see what I mean.

Da er det bare å stå på videre, da - vi sees i mai!

Klem fra onkel Terje